Tuesday, 31 December 2013

G O O D B Y E 2 0 1 3.


Hello guys ? Any azam for 2014 ? Hahaha kalau nak sembang pasal azam sampai besok lah tak habisnya XD Bagi aku salah satu azam yg aku rasa perlu lah aku buat is lupakan Dinie and kenangan kami. Mesti hampa pelik kan asal lah aku nih tak habis-2 sembang pasal dia. Hahaha hmmm dia lelaki pertama yg buat aku jatuh hati sejatuh jatuh nya :') 5 months dgn dia bagi aku cukup lama. Bukan senang aku nak lupakan  semua nya. Pernah berkongsi pahit manis dgn dia. Pernah jadi manusia yg ada saat aku ditinggalkan dan saat aku memerlukan seseorang. You know that feeling...that kind of pain. Someone yg still mampu buat aku menangis dan tersenyum atas setiap alasan yg tertentu hingga ke harinih. Aku masih berteka teki dgn hati aku sendiri. Berdebat hebat menjawab soalan yg mungkin akhirnya sudah aku tahu. Sumpah aku penat berharap sedangkan dia mungkin dah lama kecapi bahagia. Kalau aku boleh ubah semuanya, aku harap relay kami sempurna tanpa cacat dan cela. Aku kalah dalam menerima kenyataan. Dia lebih bahagia tanpa aku. Aku beralah dan mengalah. Biarlah masa yg tentukan semua nih. Biarlah tempat dia dalam hati aku terbiar kosong tanpa penghuni. Aku lepaskan kenangan kita. Cukuplah aku terluka selama nih. Aku tinggalkan hati kau disini. Doakan aku..izinkan aku untuk hidup tanpa bayangan kau.


Tuesday, 17 December 2013

Thanks for everything we had together



Hello bloggggg..wanna share something w/ you :/ Aku..rasa kehilangan lagi. Aku..rasa sakit tuh lagi. Sakit ditinggalkan seseorang. Rupanya semua sama mcm Dinie. My God, sakit dia sama mcm dinie tinggalkan aku dulu :'( hmm tak layak ke aku terus bahagia mcm org lain ? Sebab masa silam aku ke aku mcm nih ? Yaa mmg wujud pun 'orang yg baik bkn utk org yg jahat'. Hmm habis tuh aku ditakdirkan utk orang yg jahat ke ?Bila masa tuh akan tiba ? Hmm yaaa aku lupa. Aku mana layak nak miliki seseorang yg jauh 'darjat' nya dari aku. Satu aku nak cakap Danial..kalau kau rasa aku permainkan kau, kenapa aku layan semua kerenah kau selama nih ? Kau fikir aku layan kau sama dgn seribu lelaki dkt luar sana ? Semurah tuh kau fikir aku ? Fikir balik, weh. Sekali aku dah sayang, sampai mati aku takkan lupa. Then kau pilih utk berundur diri. Fine..aku takkan halang sebab mungkin wujud jugak salah aku. Biarkan kau berharap terlalu lama. Sekali lagi aku lepaskan seseorang dari hidup aku. Pergilah danial, pergi cari kebahagiaan kau. Sorry buat kau terseksa lama. Mungkin aku kena mula terima, no one layak dapat aku :') 

Kalau aku tahu sakitnya ditinggalkan aku mungkin tak sepatutnya menerima. Pengajaran mcm mana lagi lepas nih yg akan aku terima ? Ada lagi ke ? Hmm sumpah aku dah penat. Hati aku dah tak mampu nak tanggung semua nih. Air mata pun dah banyak aku bazirkan. Aku dah serik. Aku akan berhenti menerima seseorang dlm hidup aku. Biarlah aku sendiri. Mungkin itu yg terbaik. Sumpah aku dah give up dgn semua nih. Bagilah aku masa utk bersendirian. Biarkan aku mengasing kan diri. Aku perlukan masa utk terima semua nih. Aku perlukan masa utk menilai salah dan buruk nya aku. Biarkan aku menjauhkan diri. Biarkan aku sendiri dkt sini. Jaga diri, sebab mungkin aku dah tak mampu nak jadi 'sahabat' yg baik untuk korang dah :') 


Aku tak guna. Aku sedar aku tak layak utk miliki sesuatu yg berguna dkt dunia nih. Terus tinggalkan aku weh. Jangan kembali. Aku sampah, aku hina tak layak didampingi oleh someone sebaik korang. Aku faham kenapa satu satu daripada korang menjauhkan diri dari aku :') Aku sayang korang. Bagi aku korang anugerah terhebat dlm hidup aku. Terima kasih sebab mampu terima aku setakat nih. Cuma, bagi aku masa utk terima semua nih. Aku mintak maaf kalau aku dah jauh dari korang. Hope korang faham. 

Sunday, 15 December 2013

#DearSahabat :)


Kawan..aku benci rasa rindu nih. Dia selalu muncul dlm mimpi aku. Mainan tidur apa nih ? Renungan dia, kata kata dia dalam kotak tidur buat aku menaruh seribu harapan. Aku nak pergi dari bayangan dia, aku nak hapuskan nama dia dari hati. Cara apa lagi yg aku perlu buat utk itu, kawan ? hmm setiap hari perlu berpura pura, setiap hari perlu memendam rasa. Sampai bila semua nih mampu bertahan ? 

Kawan.. fahami lah aku. Tolong jangan paksa aku utk lupakan dia. Aku sedang mencuba. Biarkan aku mencuba. Jangan luncurkan nama dia depan aku. Tolong sedar, itu adalah salah satu cara untuk awak semua hancurkan hati aku..lagi :') Aku hanya perlu semangat, bukan cacian. Aku cuma perlukan 'sahabat'. 

Aku tak minta dihargai, aku cuma minta peluang untuk membuktikan aku layak untuk berkongsi rasa yg sama. 


Saturday, 14 December 2013

Tinggal Kenangan



Hello blogg. Lama tak update. Hmm nothing special happen to me. Dah masuk 5 bulan aku jauhkan diri dari blogg. And dah masuk 5 bulan jugak aku hidup tanpa 'Dinie'. Alhamdulillah perlahan lahan aku cuba lupakan dia. Perlahan lahan aku lepaskan dia dari sangkar masa silam aku :') Sakit dia aku sendiri yg tanggung. Dalam masa yg sama, aku menahan rindu, luka yg aku tanam..sumpah terkadang aku rasa tak mampu sangat nak hadap semua nih sorang. Susah aku nak terima semua nih. Masing masing bawa haluan masing masing. Pernah sekali aku mimpi aku ternampak dia dgn perempuan lain, and aku yakin dia mesti tengah bahagia. Dia nampak aku, dia lemparkan satu pandangan yg takkan pernah aku lupakan. Pandangan seolah olah dia cuba menyatakan sebuah perasaan terhadap aku. Pandangan tuh..hmm. Sayang nya hati aku terlalu setia menanti dia. 

Muhamad Danial Asqalani b. Azhar

Satu nama yg datang di saat aku rapuh dalam menerima sebuah kehilangan. Hadirnya dia dlm hidup aku sebagai penguat dan pendorong semangat. Bila dia mula berharap, aku semakin menolak dia dari hidup aku. Jahat sangat kah aku jika aku langsung tidak boleh meletakkan dia di tempat yg sama seperti 'dinie' dlm hati aku. Sumpah atas nama Allah tak wujud langsung niat utk permainkan dia. Malangnya lagi, aku dihentap oleh semua rakan karib aku. Masa tuh Tuhan saja yg tahu betapa aku rapuh dlm meneruskan usaha aku utk menghapuskan masa silam itu. Sayang ? Jangan disebut perkataan 'sayang', kerana aku pernah terlalu menyayangi lalu aku dilukai. Setia ? Jangan menjanjikan sebuah kesetiaan, kerana aku pernah menelan janji yg hanya meninggalkan kesan luka yg dalam. Aku ditinggalkan dalam keadaan yg hina. Masih adakah peluang utk aku membuka pintu hati ini kembali ? Sungguh, andai wujud peluang itu akan aku letakkan manusia yg menyayangi aku di dalam nya. Apakan daya, hati seolah olah mengerti akan luka yg dialami sekian lamanya. Hati aku seolah olah kerap menolak daripada menerima. 

Biarkan..

Biarkan semua kenangan pahit itu berlalu, biarpun kenangan itu seharuskan dikenang tetapi bagi aku tidak pernah ada yg lebih manis nya melebih pahit. Biarkan aku kecewa, biarkan aku membawa luka. Andai ini takdir antara kita, aku percaya wujud nya sinar yg akan menemukan kita :') Sayang, lihat lah aku dan jawab pertanyaan aku, masih kah aku berdiri segar di dalam hati kamu ? Atau sudah hilangkan jejak aku di dalamnya ? Aku akan belajar utk melepaskan 'kita'. Aku mohon, jangan pernah kau muncul melalui mimpi mahupun dalam jaga. Jangan pernah menunjukkan rasa bahagia bersama 'dia' di hadapan aku. Bukan aku tidak sudi utk melihat kamu bahagia, justeru itu, aku takut aku tidak mampu utk tersenyum di atas kebahagiaanmu. Dengan lafaz Bismillahhirahmannirahim..aku lepaskan kau pergi  bersama kenangan. Teruskan berlalu kasih.  Jangan pernah kembali. 

Selamat Tinggal Muhammad Yusdinie b. Yusuf